Koh Samui

7 februari 2024 - Bophut, Thailand

Dinsdag  was het weer tijd voor een excursie,  na lang dubben was de keuze gemaakt.

20240206_082634

Vroeg ontbijten en om 08:00 uur met busje naar de haven om te varen naar eiland Koh Lao Yu We zaten in een speedboot 🚤 met 3 motoren dus de vaart zat er lekker in. Na 1 uurtje anker uit en snorkelen maar, prachtige gekleurde vissen en koraal gezien, ik kreeg van de bemanning wat visvoer en dat was de trikker, ik zwom rond in honderden gekleurde visjes 🐠 die allemaal uit mijn hand aten, geweldige ervaring en jammer dat er geen foto van is. Daarna weer in de boot klimmen en door naar eiland Koh Nang Yang , (onderweg nog walvis gespot) waar we een kleine trail liepen met prachtig uitzicht op een blue lagoon. Weer in de boot en doorvaren naar ander eilandje waar de lokale lunch klaar stond en een mogelijkheid tot kajakken was. Na 1,5 uur weer doorvaren naar het laatste eiland waar ons een pittige beklimming stond te wachten, 450 meter omhoog via onregelmatige rotsblokken in een te hoge temperatuur, het was een soort van zelfkastijding maar het uitzicht boven was ongekend mooi!! Uiteindelijk weer aangekomen in de haven en met busje naar hotel, s'avonds heerlijk gegeten in een Italiaans restaurant. Morgen nog 1 dagje resort en dan om 19:00 vertrekken naar vliegveld.

1. Anita kleintjens:
    Heerlijke vakantie gehad in Thailand.....😉
    Bedankt dat ik mee mocht genieten. Ik vond Azië al prachtig, nu nog meer. Prachtige foto's. Goede thuisreis.
  2. Enno Posthuma:
    7 februari 2024
    Ja in 1 woord prachtig Jacqie! Ziet er allemaal paradijselijk uit. Mooie reisverhalen gelezen!! Nog lekker laatste dag genieten en dan……..bon voyage terug!!!!
  3. Marijke:
    7 februari 2024
    Prachtige reis en wat hebben jullie veel gezien en gedaan! Nog een fijne laatste dag en een goede reis terug!
  4. Sonja:
    7 februari 2024
    Een mooie afsluiting van jullie onvergetelijke avontuur. Geniet nog vandaag en morgen een veilige reis terug!
  5. Lies en Rob:
    7 februari 2024
    Wat een prachtige foto’s. Een hele voorspoedige terugreis gewenst.
  6. Brigitte:
    7 februari 2024
    Geniet nog even van de laatste dag! Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt!👌
    Goede terugreis en tot gauw😘
  7. Rob Hogerbrug:
    7 februari 2024
    Heel fraai deze laatste uitstapjes.
  8. Coby:
    7 februari 2024
    Mooie afsluiting, goede reis terug. Coby
  9. Andrea:
    Geweldig, goede reis terug