Chiang Mai

29 januari 2024 - Chiang Mai, Thailand

20240109_132328 Vanmorgen na het ontbijt zijn we opgehaald door onze gids voor vandaag met een taxiibusje, deze Songteaw wordt al heel veel jaren gebruikt als vervoermiddel in de stad. We gingen op weg naar What Umong aan de oostkant van Chang Mai, een tempelcomplex die ook nog tunnels had waar boeddha nisjes en plafond schilderingen te zien waren.  Er liepen 3 meditatie studenten rond de Stupa die aan het oefenen waren, het ging om een bepaalde looptechniek voor meditatie gebruik, dit zag er zeer relaxed uit. Daarna door naar het plein met een standbeeld wat de samenvoeging van 3 dynastieën weergaf. Nog een rondje lokale markt en na afloop hiervan de beste noedelsoep van Chang Mai gaan eten ( ik ben even afgehaakt voor deze beproeving 😅) Wilma heeft 2 happen op en stond toen ook in de fik 🥵.  De mannen hebben zich dapper door de noedels gewerkt 💪. We zijn weer netjes voor het hotel afgezet en hebben onze dag gids uitgezwaaid. Middagje bij het zwembad om ff bij te komen. Vanavond op de lokale foodmarkt wat gegeten en lekker naar de muziek geluisterd (zie filmpje). Terug naar het hotel, morgen staat er een 4 uur durende fietstocht 🚲 door Chang Mai op ons programma.

1. Lies en Rob:
    29 januari 2024
    Wederom leuke foto’s en veel plezier tijdens de 4 uur durende fietstocht!!
  2. Enno Posthuma:
    29 januari 2024
    Leuk hoor! By the way, hoe warm is het? Morgen lekker fietsen met een windje?
  3. Jacqueline:
    29 januari 2024
    Enno, vandaag was het 28 graden en deels bewolkt, in de stad erg veel last van smog, soms hoge luchtvochtigheid.
  4. Marja:
    29 januari 2024
    Prachtige foto’s weer! Veel plezier met fietstocht morgen!👊🚴‍♀️
  5. Andrea:
    30 januari 2024
    Ziet er weer prachtig uit 🏯

Jouw reactie