Chiang Mai

28 januari 2024 - Chiang Rai, Thailand

20240109_132308

Ontbeten en om 08:30 uur weer verder op reis.  Beetje bewolkt en 24 graden. Nu eerst naar de Wat Rong Khun (witte tempel). Enorm indrukwekkende tempel maar toch ook een hoog glamour gehalte, ondanks dat maakt toch wel een enorme indruk op je. Allereerst de handen die naar de hemel rijken (hands from hell) en dan de serene witte tempel als groot contrast. Prachtige tuin met veel bloemen en mooie bijgebouwen. Na dit bezoek doorgereden tot de koffie stop. Dit was bij een Hotspring waarvan het water in bakken bij de koffie shop opgevangen werd en waar je tijdens het nuttigen van je koffie met de voetjes in het warme mineraal water kon zitten. Hierna door naar Chang Mai voor ons hotel Mövenpick, het heeft een ruime kamer maar met verouderde uitstraling. Tevens afscheid genomen van onze chauffeur Mr W en gids Nowa, we hebben een goeie gids en chauffeur aan hun gehad. De lunch was door de rit verlaat en we hebben gauw even een pizza gegeten ( geen Thaise 😂).  In het hotel terug nog even aan zwembad gezeten maar het zonnetje kwam niet door. Toch maar wel een wijntje aan het zwembad genomen 🍷. Vanavond gegeten op de rooftop van een restaurant midden op de nachtmarkt. Morgen weer op pad.

1. Marijke:
    28 januari 2024
    Blijft wel indrukwekkend die witte tempel. Hebben jullie nog een wens in de bomen gehangen?
  2. Jacqueline Cok-Hogerbrug:
    28 januari 2024
    Marijke: nee wel een muntje in de wensput gegooid🤭
  3. Tanja:
    28 januari 2024
    Wat een kunstwerken! En diversiteit.
    Gelukkig iedereen weer op de been. 😄
  4. Andrea:
    Zeker de klimmoeite waard 👍🏻
  5. Sonja:
    28 januari 2024
    Wauw de witte tempel. Zag ook doodskoppen in verwetkt.

Jouw reactie