Gouden driehoek & lokale bergstammen

27 januari 2024 - Chiang Rai, Thailand

20240109_132258

Vanmorgen om 08:00 uur ontbeten, Leo is nog niet fit genoeg om mee te gaan maar Wilma gaat mee đŸ’Ș. Op weg naar het Baandam museum, apart sfeertje daar, alles zwart geverfd en sombere kunst. Ook een hoog penis gehalte

Houten penis pop

Je kon niet kijken of er was er wel eentje uit hout gesneden, beetje apart of ik snap de connectie niet in dit museumđŸ€­Daarna door naar het opium museum, heel mooi gebouw met mooie uitleg over wat opium met mensen doet. Vervolgens een lunch momentje aan de Mekong rivier en rondgelopen bij de marktjes daar. Tijd om door te gaan naar de thee plantage Chuifong Cake, paar theetjes geproefd maar onze smaak zat er niet bij. Prachtig uitzicht over de thee plantage. Daarna door naar de Longnecks en Akha dit zijn twee bergvolken in het noorden van Thailand, een bijzondere belevenis. Hans heeft nog even met de Aka stam muziek gemaakt, vlg mij was het meer een test voor zijn inburgeringscursus 😂  (zie filmpje). Iedere vrouw uit de longneck stam die op woensdag  geboren is begint op de leeftijd van 5 jaar met 3 ringen om haar nek, daarna elk jaar 1 ring erbij tot ze 27 jaar zijn. Ik ben ook op woensdag geboren vandaar dat het even uitgeprobeerd moest worden 😉Inmiddels is het 18:00 uur en rijden we terug naar het hotel om wat te gaan eten, Leo was gelukkig iets opgeknapt en sloot weer bij ons aan.  Na het eten nog even over de nachtmarkt gelopen. Bedje in om morgen weer verder te reizen naar Chang Mai.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sonja:
    27 januari 2024
    Mooie foto's. De ringen om je staan je goed. Omhouden zou ik zeggen;-)
  2. Lies en Rob:
    27 januari 2024
    Hans volgens ons ben je geslaagd voor je inburgering. Chapeau een hele snelle leerling en natuur(dans) talentje. 😂
    Groet van ons

Jouw reactie